Dette er min mediablogg. Oppgavene fullført i denne bloggen finner du under Nyttige Lenker under tittelen Bloggoppgaveside.


fredag 12. februar 2010

Fotojournalistikk

Bildet tilhører Steve McCurry (klikk på bildet).
Vi fikk i bloggoppgave å finne et bilde som skulle være fotojournalistisk og jeg visste med en gang hvilket jeg skulle ta. Jeg så det i avisen en gang for lenge siden når jeg var liten, og siden det har jeg vært fascinert av det. Bildet er tatt av fotografen Steve McCurry og motivet er av en afghansk flykningejente. Jeg synes det er utrolig fint på grunn av intensiteten i øynene hennes. Jeg føler at det ligger en historie bak dette bildet. Det er mange ord som kan sies med dette bildet særlig når man vet at det handler om en jente som befinner seg i en krigssituasjon. Det er et av de mest kjente bildene i verden. Anbefaler på det varmeste å besøke besøke nettstedet til Steve McCurry. Bildet ble først publisert på forsiden av det amerikanske bladet "National Geographics", hun ble kjent som "Afghan Girl" fram til hun ble identifisert i 2002 som Gula. Du kan lese mer om historien her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar